The beginning

Hallo allemaal!

Hier mijn eerste blog over mijn reis naar Amerika. Met deze pagina wil ik jullie op de hoogte houden over mijn avontuur.

Laat ik bij het begin beginnnen. Er is vooraf veel gebeurd...
Het eerste wat ik moest doen was een organisatie uitzoeken die het meest bij mij past, dat is Interlanguage geworden. Ik moest naar Rotterdam voor een interview in het Engels en kreeg later een heel uitgebreid aanvraagformulier toegestuurd. Toen ik de bijna 20 pagina's vragen had ingevuld en een paar foto's van mezelf over wat ik belangrijk vind had opgestuurd was het begonnen. Ik kreeg later nog een pakket thuis gestuurd met een 'ja-ikga' formulier waar ik mijn handtekening moest zetten om het definitief te maken, samen met dat formulier moest ik ook een test maken om te kijken hoe goed of slecht mijn Engels was. Toen dat allemaal geregeld was kon de organisatie op zoek naar een gastgezin voor mij.
Ondertussen moest er nog veel geregeld worden, hepatitis prikken, tuberculoseprik, visum enzovoort. Alles wat er nodig is om naar Amerika te kunnen. Ondertussen moest ik ook nog leren voor examens en moest ik nog een keer naar Rotterdam voor een verplichte avond waar we informatie kregen. Toen ik, na het halen van mijn Havo examen, op de fiets naar het gemeentehuis in Buitenpost fietste -Nee ik vergeet dat moment nooit meer! Haha- werd ik gebeld door Jet ( die ons contact persoon bij Interlanguage is) dat ik een gastgezin had! Ik was natuurlijk super blij en wilde alles weten. Ik ben toen snel naar het gemeentehuis gegaan, paspoort aangevraagd (waar ik heel veel gedoe om heb gehad) en thuis meteen op de laptop alles opzoeken over Riverdale, Utah. Hopelijk mijn thuis in Amerika. Ik stuurde mijn nieuwe gezin een mail om hun te bedanken en kreeg snel bericht terug. Zo is dat een tijd doorgegaan en nu ligt het in de planning om morgen voor het eerst met hun te skypen! Nog net voordat ik weg ga. Toen dus bekend was dat ik een gastgezin had was ik super blij. Een paar dagen later ging ik met mijn oom en tante en nichtje naar Portugal, waar ik nog een super tijd met hun heb gehad! Ik kwam terug en er was een brief voor mijn visumaanvraag. Misschien dat ik daar een beetje laat mee was, dus zat ik helemaal in de stress of het wel goed zou komen. Gelukkig kon ik dinsdag 7 augustus bij het consulaat in Amsterdam zijn om alles te regelen. Ik vond dat nog heel laat, dus zat in de stress of ik mijn visum wel mee zou krijgen. Gelukkig ging alles goed in Amsterdam en kreeg ik meteen de volgende dag al een pakketje met mijn paspoort + visum! Ik helemaal blij en alle stress was weg. Nu kon ik naar Amerika!!

Nu zijn de meeste stress punten weg. Ik heb een gezin, heb mijn hepatitisprikken gehad, paspoort geregeld, visum geregeld, maar nu komt het moeilijkste nog. Al het afscheid nemen van mijn lieve vrienden, collegas en familie! Vandaag mijn laatste werkdag gehad in de c1000, maar was toch zwaarder dan in dacht! Ben super blij dat ik daar heb mogen werken. Nu ligt nog in de planning om zondag mijn moeders kant van de familie te laten komen en maandag naar Brabant om daar de andere kant van de familie voor de laatste keer in 10 maanden op te zoeken. Dinsdag nog een dag met vrienden en dan woensdag is het zo ver! Om kwart over 8 's ochtends vertrek ik hier uit Friesland naar schiphol, waar 2 andere meiden ook komen zodat we samen in kunnen checken en dus dicht bij elkaar zitten in het vliegtuig van onze 9 uur durende vlucht. Dan landen we om ongeveer 16:00 New Yorkse tijd in New York waar we ook met zn 3en 4 dagen blijven! Echt super! De zaterdag vliegen we alle 3 naar Salt lake City waar ik word opgehaald door mijn gastgezin en dan begint mijn grote avontuur!

Ik zal jullie op de hoogte houden van mijn reis via deze blog, facebook enzovoort.
Nu weten jullie een beetje hoe het begonnen is en wat er gaat komen de komende week. Ik zal snel weer een blog schrijven, ik denk dat ik dan in Amerika ben!!! Zo spannend allemaal!

Bedankt voor al jullie steun en lieve berichtjes! Ik zal jullie niet vergeten :)

Heel veel liefs, Lisette

Reacties

Reacties

Ankie van Leersum

Lisette, we wensen je een goede reis . En een hele fijne tijd in Utah. We blijven je volgen. groetjes Ankie

Geertruida

Meid, ik wil je vast heel veel plezier wensen! Ik hoop dat je een supertijd daar hebt.

Lieneke

Lieve Lisette, heeeeeeel veel plezier in Amerika! Je gaat het daar vast super hebben. Hopelijk maak je ons niet te joers haha. Ik gun het je! en alvast een goede vlucht. Liefs Lieneke

Anneke

Lisette, we wensen je een goede reis toe en veel plezier.
Hoop dat je een leuke leerzame tijd gaat krijgen in Utah.

Groetjes Wietze, Anneke, Iris en Saul

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!