New York/Riverdale

Hay people!

Er is deze week zo veel gebeurd, dat ik geen tijd had om eerder een blog te schrijven. Maar hier is ie dan :) Mijn blog over New York en de eerst dagen in Riverdale.

Woensdagochtend 6 uur ging mijn wekker om me klaar te maken voor schiphol, douchen, laatste keer checken of ik alles had enz. Om half 8 zaten we in de auto en om half 10 waren we al bij schiphol. Ik had nog tijd zat dus besloten we om bij de starbucks iets te drinken. Om 10 uur kreeg ik een sms dat de andere meiden er ook al waren, dus gingen we gezellig met z'n 3en inchecken. Mijn koffer was precies op het goede gewicht en dus konden we afscheid gaan nemen van vrienden en familie. Daarna nog wat gegeten en toen moesten we nog 2 uur wachten op het vliegtuig. Toen we eindelijk in het vliegtuig zaten ging het nog best snel. De reis duurde ongeveel 8 uur, maar het voelde niet zo lang aan.

Toen we geland waren op Newark Airport gingen we naar de ontmoetingsplek, waar we hadden afgesproken met iemand van Aspect Foundation. De bus waarin we naar het hotel moesten gaan stond al te wachten en toen we in het hotel aankwamen was het eerste wat we gingen doen zwemmen! Na een lange dag reizen, nieuwe mensen ontmoeten en allemaal nieuwe indrukken gingen we vroeg naar bed.
De eerst ochtend werd ik vroeg wakker, misschien de jetlag? We gingen ontbijten en onze eerste dag New York sightseeing kon beginnen! We gingen meteen naar het Statue of Liberty, via een boot moest je naar Liberty Island. Het was super lekker weer en eenmaal op het eiland mochten we wat rondkijken en foto's maken van alles.
Na het vrijheidsbeeld gingen we lunchen in een leuk park. Er waren straatartiesten bezig met dansen dus besloten we daar te gaan kijken. Na de lunch liepen we door naar Wall Street. We zijn daar maar even geweest, omdat we daarna doorgingen naar 9/11 memorial. Het was heel mooi, maar ook heftig. Er zijn nu een soort van watervallen geplaatst op de plek waar de Twin Towers stonden. Na een tijd daar te zijn geweest gingen we door naar Lower Manhattan waar we dinner hebben gehad en daarna in de bus weer naar het hotel. De busreis was so much fun!
De laatste dag was alweer aangebroken in New York dus gingen we van alles zien in een korte tijd. We gingen lopen over de Brooklyn Bridge en meteen daarna gingen we door naar The Empire State Building. Zo mooi uitzicht, je kan over heel New York kijken! Was prachtig! Nadat we daar waren geweest gingen we shoppen en lunchen in Central Park. Het is daar zo rustig dat je niet zou denken dat je in een van de drukste steden ter wereld bent. Na wat zonnen gingen we door naar 5th Avenue, foto gemaakt met A&F Models en wezen winkelen in Hollister. Daarna moesten we ook snel weer door naar Times Square. We hebben gegeten in Hard Rock Cafe, en na het eten naar buiten waar het zo mooi was met al de advertentieborden! Ik kon niet geloven dat ik daar echt was en heb heel veel foto's gemaakt. Nadat weTimes Square voor een paar uur hadden gezien moesten we terug naar het hotel, waar de meeste mensen hun koffers pakten omdat ze een vroege vlucht hadden. Mijn vlucht vertrok om 16:19 en ik landde om ongeveer 19:15 (tijdverschil van 2 uur) toen Daphne en ik onze koffers wouden halen zagen we allemaal hostfamily's staan. Ik was zo zenuwachtig dat ik aan het trillen was als een rietje, toen Daphne ineens zei 'He Lisette is dat niet jou gastgezin'. En daar stonden ze met een heel lief bordje met de woorden 'Welcome Lisette' zo lief! Na het voorstellen, koffers pakken en van alles, reden we richting Riverdale. My home for these 10 months. Maar voordat we daarheen gingen, gingen we eten in een mexicaans restaurantje. Heel gezellig en het was super lekker! Ik heb geen idee wat ik heb gegeten want mijn hostmom, Kate, had voor mij besteld. Je hebt daar zo veel keus dat ik echt niet zou kunnen kiezen. Na het eten reden we door naar mijn nieuwe huis en het was super! Ben heel blij dat dit gezin mij in huis wou nemen.
Dezelfde avond van mijn aankomst hadden Cassie, my sis, en ik een feest van Jesse. Alle mensen waren heel aardig tegen me en ik heb meteen wat vrienden gemaakt. Na het feest zijn Cassie en ik nog naar Rhett en Michael gereden en hebben we achterop de truck gestaan. Was super vet!
Vandaag ga ik voor mijn volleybal try out. Ik moet om 3 uur beginnen en doe waarschijnlijk mee met een training van 3 tot 5. Dus ik hoop dat ik goed genoeg ben! Wish me luck! Na mijn try out ga ik met Cassie door naar Lindsey waar we The Hunger Games gaan kijken.

Zoals jullie misschien wel kunnen horen heb ik het hier super naar mijn zin! Ik hou jullie op de hoogte, en de meeste foto's zal ik op facebook zetten wanneer ik meer tijd heb.

Heel veel liefs,

Lisette

Reacties

Reacties

Anneke

Hé Lisette!
Klinkt allemaal super!! Fijn dat je het tot nu toe zo naar je zin hebt! Lekker gaan genieten! Have fun!
Liefs, Anneke

Ankie van Leersum

Jeetje wat een prachtig verhaal, Lisette! En wat heb je al veel gezien! Fijn dat je zo goed bent opgenomen in je gastgezin. Een fijne tijd en ik blijf je volgen.

Groetjes Ankie

CAtharinus

Lisette wat coolll, mis je te erg hahaha

Ielsa de Boer

He Lisette,
Leuk dat je het daar erg naar je zin hebt en druk bezig bent met alles. Zo vliegt de tijd snel om.
Mooi dat je alles opschrijft en foto`s plaatst op je facebook pagina. Blijven we mooi volgen en kunnen we zien hoe geweldig het daar is. Indrukwekkend zeker daar in New York. Geweldige foto``s.
HE tot de volgende blog.
Groetjes Ielsa

oom Wim en tante Tineke

Hey Lisette,

Wat leuk dat je weer wat op je weblog gezet hebt. Heel mooi om te lezen. Wat heb je al veel gezien en wat fijn dat je het naar je zin hebt in je gastgezin.
Nog een hele leuke tijd gewenst.

Liefs uit Buitenpost

Albertje de Boer

Wat een leuk verhaal en wat heb je al veel meegemaakt en gezien!!
Mooi dat het al zo goed bevalt, ook bij je nieuwe family.
I wish you a lot of fun there and I will follow your blog. Greetings Albertje

Geertruida

Meid wat een geweldig avontuur! Fijn dat je het zo naar je zin hebt, nog heel veel fun gewenst!

A.G. Damstra

Hallo Lisette,

Ik heb net met je moeder telefonisch gesproken en vertelde dat je al op pad was... Via je moeder kreeg ik deze site door, vandaar mijn berichtje hier. Met het diploma komt goed! Geniet van je avontuur daar, super! Een ervaring voor het leven!

Gr. A.G. Damstra (DA)

Andries Visser

Hallo Lisette, gelezen dat je in een paar dagen veel hebt gezien en hebt meegemaakt.
Geniet van al het moois. Ik kijk uit naar je volgende verhaal. Hartelijke groeten Oom Andries

Andries Visser

Hallo Lisette, gelezen dat je in een paar dagen veel hebt gezien en hebt meegemaakt.
Geniet van al het moois. Ik kijk uit naar je volgende verhaal. Hartelijke groeten Oom Andries

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!